Czym jest kanibalizacja treści?

Kanibalizacja treści występuje, gdy treść ma te same słowa kluczowe i podobne lub identyczne treści znajdują się na wielu stronach w witrynie. Może to prowadzić do spadku pozycji w rankingu wyszukiwania, ponieważ wyszukiwarki zobaczą wiele zduplikowanych treści, które postrzegają jako spam.

 

Kanibalizacja treści zmniejsza również skuteczność SEO, która polega na unikalności twoich treści, aby ułatwić użytkownikom znalezienie twojej witryny. Duplikat treści jest zły dla Twojego rankingu, a jeśli próbujesz uplasować się na więcej niż jedno słowo kluczowe, może być jeszcze gorzej.

 

Powiązanym problemem jest kanibalizacja słów kluczowych, która ma miejsce, gdy różne części strony są zoptymalizowane dla różnych słów kluczowych, ale mają prawie taką samą treść. Może to powodować problemy z doświadczeniami użytkowników i z SEO, ponieważ może to spowodować, że Twoja strona będzie plasować się na dwa różne słowa kluczowe lub mniej efektywnie plasować się na jedno z nich.

 

Na przykład:

– Twoja witryna biznesowa może mieć stronę, która przedstawia usługi, które oferujesz i osobną stronę, która zawiera listę twoich klientów. Obie strony są zoptymalizowane pod kątem „projektowania stron internetowych”.

– Inny przykład: CV może zawierać informacje o wykształceniu, historii pracy i umiejętnościach, ale każda sekcja może być zoptymalizowana pod inne słowa kluczowe. I wszystkie trzy sekcje są wymienione na stronie głównej CV.

 

Podobne artykuły znajdziesz na stronie writtedly.pl