Jak przeprowadzić rekrutację online?

Jeśli chodzi o rekrutację online, jest wiele rzeczy do rozważenia. Na początek ważnym czynnikiem jest technologia, którą wykorzystujesz w procesie rekrutacji. Jak będziesz prowadził telekonferencję? Czy będziesz używać Skype’a czy Google Hangouts? Ile osób będzie brało udział w rozmowie? Ważne jest również, aby rozważyć, jak długo potrwa Twój proces rekrutacji online. Jeśli szukasz pracy na wyższym szczeblu, na przykład, może to potrwać tygodnie dla wszystkich kandydatów, aby być przesłuchiwany i rozpatrywane. Czy jesteś w stanie poświęcić tyle czasu na proces rekrutacji? Jeśli nie, co możesz zrobić, aby skrócić ten czas?

 

Ważne jest również, aby wiedzieć, kogo chcesz rekrutować. Czy są to osoby lokalne czy zdalne? Czy mają doświadczenie na stanowisku, na które zatrudniasz? Jaką mają historię pracy? Jakie mają wykształcenie i/lub umiejętności? Im bardziej możesz sprecyzować, kim jest Twój idealny kandydat, tym łatwiej będzie potencjalnym kandydatom zorientować się, czy są odpowiednimi kandydatami na dane stanowisko.

 

Zalecam korzystanie z rozmów wideo, ponieważ eliminuje to wszelkie bariery językowe, które mogą pojawić się w przypadku komunikacji pisemnej i pomaga zapewnić, że osoby, z którymi przeprowadzana jest rozmowa kwalifikacyjna, mają dobre wyczucie kultury firmy, jak również ich potencjału.

Podobne artykuły znajdziesz na stronie teamowi.pl