Pozycjonowanie sklepów w kilku słowach – jak pracować nad widocznością sklepu w Google?

Praca nad wizerunkiem, czyli pozycjonowanie sklepów w wyszukiwarce Google, to priorytet każdego przedsiębiorcy. Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to doskonały sposób na maksymalizację zysków i zwiększenie bazy klientów. Ponadto zaobserwować można nieustanny wzrost liczby witryn e-commerce, a to z kolei sprawia, że pozycjonowanie sklepów ze względu na konkurencję, staje się jeszcze istotniejsze i trudniejsze (sprawdź: https://boo.pl/pozycjonowanie-sklepow/). Konieczne staje się również wykorzystanie systemów do zarządzania sklepami internetowymi. Optymalnym wyborem jest silnik WooCommerce, który doskonale sprawdza się, gdy rozchodzi się o pozycjonowanie sklepów – chcesz się dowiedzieć jak nad nim pracować? Koniecznie zapoznaj się z resztą artykułu!  

Czym jest WooCommerce?

Wszyscy z pewnością dobrze znamy WordPressa. Dzięki niemu koordynowanie treści stało się o wiele łatwiejsze. Stale rozwijająca się branża e-commerce postawiła jednak nowe wymagania, które system spełnił, udostępniając WooCommerce – wtyczkę umożliwiającą zarządzanie sklepami internetowymi, a także organizację asortymentu oraz optymalizację funkcji witryny. Aby jednak pozycjonowanie sklepów z WooCommerce przyniosło pożądane efekty, trzeba wiedzieć, jakie techniki wdrożyć do swojej strategii marketingowej.

Jak pozycjonować sklepy internetowe?

W skład pozycjonowania sklepów internetowych wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których umiejętne wdrożenie okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki. Oto kilka najistotniejszych metod mających zastosowanie w niejednej strategii SEO:

 

  • optymalizacja treści – wartościowy content obejmujący potrzeby i oczekiwania grupy docelowych odbiorców zwiększa zaufanie do marki i generuje ruch w witrynie;
  • budowanie sieci linków zwrotnych – sieć wartościowych linków zwrotnych pozytywnie wpływa na autorytet marki i gwarantuje wyższą pozycję w SERP;
  • słowa kluczowe – wykorzystanie odpowiednich fraz to najlepszy sposób na dotarcie do klientów faktycznie zainteresowanych daną ofertą;
  • metadane – optymalizacja metadanych pozwala wyszukiwarkom lepiej indeksować witrynę, dzięki czemu szanse na TOP 10 SERP znacznie rosną;
  • prędkość ładowania – im szybciej ładująca się strona, tym większe szanse, że klient dokona faktycznych zakupów;

 

Pozycjonowanie WooCommerce – dlaczego jest długoterminową inwestycją?

Jak widać, pozycjonowanie sklepów internetowych to bardzo złożony proces. Wdrożenie skutecznych metod optymalizacyjnych wymaga nie tylko cierpliwości, ale też czasu. Ponadto na pierwsze efekty strategii nierzadko czekać trzeba nawet kilkanaście miesięcy. To działanie niemniej to droga do sukcesu i błędem byłoby nią nie podążyć. Sprawdź sam jak wielką różnicę wnosi do naszej działalności WooCommerce, gwarantujemy, że będziesz pozytywnie zszokowany!